-


Förra veckan, söndag till måndag, så åkte vi med Birka till Åland. Barnen fick det i julklapp av farmor och farfar men Roberth och jag flörtade till oss att följa med. Vi ville se barnens reaktion på den stora båten.
Vi åkte buss från Katrineholm och det gick över förväntan. En av dem frågade i rondellen ut ur Katrineholm om vi snart var framme men sen var det rätt lugnt på den fronten. Farmor hade bunkrat upp med godis, chips och festis.

Blev sent på måndag kvällen. Barnen och farmor gick och la sig vid 23 och pappan och jag satt uppe en stund till med en drink och kollade på ett band som spelade.
Frukostbuffé på morgon vilket var mer för oss vuxna att frossa i. En av dem åt tex en rostad macka med smör och en banan.
Var lite aktiviteter för barn eftersom det var sportlov och på måndagen var det en musikal som vi alla tyckte var jättebra. Snövit i en annan tolkning och de var 6 stycken som gjorde alla rollerna.
Farmor och barnen sov i en hytt och pappan och jag i hytten bredvid. De sov hela natten, fast det gungande en del och det låter rätt bra när man lägger till på Åland 

Bussen hem sen var det trötta barn och man, de som hela vägen hem! Farmor höll sig vaken och jag slumrade till en stund men vaknade av att jag hade ont. Sabla jäkla muskel alltså!

Lyckad resa och nöjda barn och föräldrar!

Bilder kommer inte in i den ordning jag väljer så slänger bara in de jag tog och de jag fått av farmor.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Allmänt | |
Upp