-

jag hade två lugna dagar hemma i början av veckan då jag inte gjorde ett smack. behöver alltid det nästan efter en helg då jag alltid är mer aktiv med familjen och inte vilar ryggen på samma sätt som i veckorna.


farmor är och göttar sig i Spanien så vi har haft hennes bil hemma hos oss så jag har passat på att ta mig ut från huset lite.
i onsdags åkte jag på förmiddagen ut till min brukare för att hälsa på.
hade en stor klump i magen och sov dåligt för jag var så nervös att han skulle säga att han inte vill vänta på att jag ska komma tillbaka eftersom jag aldrig blir bra. men, han sa att han väldigt gärna vill ha mig tillbaka. så det var väldigt skönt! satt och pratade i två timmar innan jag åkte hemåt.
sen kom moster M och var så snäll och klippte gräset och trimmade. hon hade även med sig en sommarpresent till barnen i form av en stor pool med stålställning. vi (hon) hann inte sätta upp den tyvärr för det började regna så det kommer hon och gör nästa vecka. kan tro barnen kommer bli överlyckliga! 

igår så lånade jag åter farmors bil och styrde mot Vingåker. det är inte skönt alls att köra, om det inte är automat, då är det lite lättare men det går. skönt att kunna komma i från huset och inte bara på läkarbesök och sjukgymnastik.
i Vingåker så åkte jag till Gunilla för att hälsa på. så härligt att få krama om henne, min kämpe! så imponerad av henne hur hon kämpar mot och ifrån efter att ha haft hjärntumör! stor inspiration och det blev några mysiga timmar med prat och Kalevi kom hem med fransk gryta från Joans som blev pricken över i:et!

från Vingåker och Gunilla direkt till kupoolen för träning. två gånger kvar sen stänger de ner hela sommaren. så dåligt!
hemma hade pappan börjat med mat och efter vi ätit gick vi ut på gatan och cyklade en stund med Emma och Signe.

bönan klagade på att hon hade ont i armen och grät massor över det. hon säger att hon ramlat in i en låda på förskolan.
hon kunde inte ta gaffeln och äta med men cykla gick bra, så verkar inte vara jätteallvarligt även om hon har ont. hon är på förskolan idag med förvarnade fröknar om armen men det verkar gå bra för de har inte ringt.


5 år sedan idag som vi hade dop 

för vår bubbas!

Allmänt | |
Upp