-

det blev så förra veckan att bubbas avlöste bönan med att vara hemma med hosta.

så, torsdag och fredag var han hemma med  pappan och mig medans bönan var på förskolan. eftersom båda är sjukskrivna så har de fått gått på förskolan vilket har varit skönt för dem för pappa och mamma har inte direkt varit de roligaste att hänga med.

i torsdags så körde pappan och bubbas in mig till en gammal vän och hennes lilla tjej.
vi har knappt pratat eller umgåtts på flera år men det känns så märkligt för mig när mina gamla bästa vänner har gift sig och fått barn och jag inte är delaktig i det.
vi som skulle sitta ihop och vara vänner förevigat och så blev det inte så.
så, jag kan försöka ändra på det åtminstone med de vänner som finns kvar i närheten. blev en mysig stund med mycket snack hos Selma & Noomi! 
känns ju som förr när vi ses!

en så söt liten Noomi

fredagen blev lugn hemma med en hostande bubbas innan bönan hämtades och då åkte vi för att handla det sista inför kalaset på söndagen.

på kvällen kom farmor och umgicks och fixade skattkarta.


i lördags försökte pappan och jag få ordning på hemmet och barnen och jag bakade en kladdkaka med lite extra till kalas.
sen blev de rastlösa och frågade om de fick gå till kompisar två hus bort och efter godkännande av kompisarnas mamma så knallade själva iväg och var borta i en timme ungefär.

bubbas som väntat på Melodifestivalen i ett år var glad att det var tillbaka i rutan och höll sig uppe för att se färdigt medans bönan ville sova ungefär när det började.
bubbas tyckte Margarete var bäst och ville rösta på henne, så det gjorde vi. nöjd över att hon gick till andra chansen.
jag tyckte inget bidraget var speciellt bra men om jag måste välja något får det bli Liamoo. Samir & Viktor's låt lär man ju få höra ett par gånger så den kommer fastna i huvudet.

så kom söndagen och det var äntligen dags för kalas! men tar om kalaset i ett eget inlägg.

bubbas övar för fullt här hemma med att skriva och han kom med den finaste lappen jag någonsin fått som han skrivit till mig!

Allmänt | |
Upp