-

tjohoo!


har varit ledig torsdag och fredag efter kvällsjobb i onsdags.
torsdagen åkte vi mest runt och hämtade paket kändes det som runt halva stan. hade beställt grejer inför bönans födelsedag som presenter och dekorationer. och, utklädningskläder barnen tjatat om i flera veckor! är som legogubbar i halloween-stuk. glada barn = nöjd mamma!

fredag så var vi in och moster M klippte bönan så att hon åter kan se utan att tippa huvudet bakåt!

glada att träffa moster - attack-kram i en hög på golvet

kom hem och bädda ner oss i sängen framför en film, jag och bönan slocknade. pappan väckte oss när han kom hem från jobbet minuterna innan Hasse och grabbarna kom. en stund efter det kom också Lina och hennes grabbar. sen var det fullt ös medvetslös på barnen och det var leksaker överallt. men såå kul barnen hade det, kan vara värt att få stressutslag av.


när barnen somnat så monterade en av bönans present ihop, en kickbike.
när vi sen bar ut den och en likadan till lillherrn så fick jag för mig att prova.
pappan säger åt mig att ta det lugnt, jag tycker han är löjlig som säger åt mig att ta det lugnt på en kickbike.
jag rullar nerför uppfarten och tror att den ska fixa att glida nerför trottoarkanten.
svar nej.
det tog tvärstopp och jag dyker ner i asfalten. x-antal blåmärken, x-antal skrapmärken och en stukad handled blev resultatet. allt det iförd morgonrock.
undrar hur många grannar som såg det spektaklet?


har idag kört jobblördag. något tufft med en stukad handled, men det gick med ganska mycket smärta.

hemma byttes vi av och pappan åkte på boxning i duveholmshallen och barnen och jag har myst loss med tacos och gotte.
de sover sen en bra stund och jag kollar så mycket bättre.
läggdags snart, arbetsdagen börjad 07 men får en timmes sovmorgon typ med tanke på klockan som ska ställas tillbaka en timme inatt.

Allmänt | |
Upp