-

var hemma från jobbet igår. är inte riktigt i form att jobba om man säger så.

barnen var på förskolan och pappan jobbade. fick vid 11 ungefär en heeemsk huvudvärk. jag har ju lite erfarenhet med hemsk huvudvärk i.o.m migränen men det här vad värre.
vid 16 blev jag illamående och kunde knappt andas. ringde Roberth i panik för jag trodde jag skulle svimma. ville kräkas men kunde inte röra mig för huvudet. plus ryggen på det.
han kom hem så fort han kunde och såg vilket skick jag var i.
han pratade med 1177 och eftersom jag inte kunde prata och med tanke på bilolyckan sa de åt honom att ringa ambulans.

ambulansen kom rätt så fort och kollade snabbt över mig innan vi åkte in.
fruktansvärd bilfärd med huvudvärken och ryggen. allt kändes som en utomkroppslig upplevelse.

på akuten kopplades jag upp och de gjorde en snabb neurologisk undersökning. allt såg okej ut. skiktröntgen blev jag skickad på men innan fick jag paracetamol direkt i blodet, det hjälpte huvudet lite grann.
röntgen visade som tur var ingenting!
skickades hem med ännu mer mediciner.

idag känns det bättre. huvudvärken är där och en svag illamående känsla. och så ryggen på det. men, det är bättre än igår vilket jag är glad för.
hade velat ha något svar på vad som hände med mig igår bara..

Allmänt | |
Upp