M Ö H I P P A del 2

jag fick alltså sätta mig i bilen igen, iförd ögonbindel. vi körde runt en stund innan vi parkerade och jag fick kliva ut. hörde då kundvagnar och skrammel med mynt.
när ögonbindeln åkte av såg jag att vi stod utanför Ica maxi!

i min hand fick jag då en lista med uppdrag!

de små markeringarna jag kluddrat framför varje grej är de jag utförde.

mynt-skramlet jag hörde var småpengar de skramlat ihop för att jag skulle köpa kondomer som jag inte hade med i packningen (miss av mig för det stod med på min packlista)
lyckades bocka av flera uppdrag inne på maxi. jag kramade en pensionär, provsmakade godis efter tillåtelse från personal, gjorde jättedåliga armhävningar och frågade var någon köpt sina kläder bla.

smakar och handlar en godis.

frågat om jag kan få köpa ett tuggummi men fuskade lite på den för det var grannen (barnvakten på bröllopsdagen) jag frågade.

dålig armhävning

jag gick på toa och när jag kom ut var allihopa borta så jag fick vackert gå själv ut igenom butiken. men det gjorde mig inget, hög på lyckorus!

åter på med ögonbindel och iväg for vi!

åkte runt en stund och stannade och jag hörde bilar och tåg.
sen tog de mig under armen och det var så läskigt att kliva iväg för det var höjdskillnader och olika underlag så jag skrek och skrattade omvartannat och var och var nog väldigt jobbig för den som ledde mig, haha.
klev in och kände genast igen lukten på stället - Friskis & Svettis!

de drog igång musik och där stod jag medans det lät runt omkring mig. fortfarande med ögonbindel på.
en låt från Matildas pass kom så jag försökte köra några övningar, check på mini-pass. såg ut som en fån men den bjöd jag på.

blev sen placerad på en stol och jag blev riktigt fundersam på vad som skulle hända.

fick då ta av mig ögonbindeln och framför mig satt alla på egna stolar.

vi skulle dansa CHAIRDANCE!

det var såå kul och hon som ledde var superduktig! alla hängde med och var riktigt imponerad hur duktiga alla var!
i slutet fick jag stå längst fram och "leda" och höll även i stretchingen.

sen gick vi upp på övervåningen på Friskis och så hade de köpt smörgåstårta (min favorit!) alla hungriga så det blev inte mycket kvar av två stora tårtor.

jag skulle sen på 5 sekunder presentera alla, hur vi känner varandra och något om personen. det var svårt, fick hjärnsläpp på alla men lyckades få fram namn och vad de jobbar med iallafall, haha.

de hade alla med sig något som skulle symbolisera hur vi känner varandra och så skulle jag gissa från vem som gett vad!
jättekul idé och tycker själv jag var rätt så duktig på't!

funderar

på bilden nedanför är allt jag fick.
bla en ullaredspåse med texten x500 på. den var från Lovisa för jag fick betala för 500 påsar när vi var där ihop.
vin, brieostpapper och en ask viol från Elin för vi brukade ha vin & ost kvällar ihop när jag bodde i Flen. violen var för violen i Flen.
går inte igenom alla men de var riktigt kreativa och hade tänkt till, så kul!

så åter på med ögonbindeln och iväg igen!

Allmänt | |
Upp