svartanatta

jajamensan,  jag släkte ner alla lampor här hemma och pappa fixade brasa åt mig och sen tände jag lite ljus när mamma och pappa gick ut till bastun så jag och chaplin satt i mörkret och myste. är fortfarande nersläckt i hela huset, rätt mysigt! rätt rolig grej att hela världen (för det var väl hela världen?) ska släcka alla lampor under under en timme. gick ett varv i huset och kollade in om grannarna släkt, var mer grannar som hade släkt än tänt iallafall.

efter att ha jobbat fem dagar, heldagar också, så är jag lite trött. idag var det mycket folk också, skönt att alltid ha något att göra men samtidigt blir det jobbigt, hann knappt dricka vatten mellan varven plus att det såg ut som skit bland alla kalsonger som vi har hand om. blir jobb imorgon också, öppning och stängning, halelulja!

emelie frågade om jag skulle med ut ikväll, sa först ja och såg framemot att få sätta på mig fina kläder och nya pjucksen men sen kom jag på att med nageltrånget så funkar det inte så bra, såg inte riktigt mig själv gå ut i tofflor som jag dom senast dagarna vandrat runt i. har även får pencillin mot tån pga infektionen, ska ner till vårdcentralen om en vecka så ska vi se om dom behöver skrapa bort en bit av nageln.

nu ska jag och mamma kolla klart på filmen som går på kanal 4, keeping mum. rowan atkinson är alltid bra.

Allmänt | |
Upp