-

Natten till idag har varit okej. Hade svårt att sova mellan 02 och fram till 5.45.
Just 5.45 blev det för då tog en sköterska bort katetern. Fick då lite mer smärtlindring så har sovit en stund mellan 06-08.
Blev väckt med frågan om frukost, vad jag ville ha. Sen kom läkaren in, han som opererade mig. Han kollade ryggen hur läkningen ser ut att gå. Bra tyckte han. De har som sagt inget bra svar på min huvudvärk. Har fått Ipren någon gång som kanske hjälpt en smula men det är inte bra mot benläkningen. 

——————————————————————

Så långt hann jag börja skriva förra torsdagen innan min huvudvärk totalt balla ur! Jag som har migrän tyckte det var värre än det. Låg mest och grät.
Sen 14.30 så kom en kvinna för att i rullstol köra mig till röntgen. Kändes som jag skulle springa maraton eller bestiga mont Everest med den utmaningen att ens ta mig ur sängen. Huvudet trodde jag skulle bulta loss från kroppen. Grät mig igenom hela röntgen och tillbaka på rummet så svimmade jag. Resten av vad som hände den dagen minns jag inte.

Efter frukosten på fredagen så kräktes jag. Sen fick jag syrgas och fick besked att jag inte skulle få åka hem.
Efter att ha sovit med syrgas hela förmiddagen så kände jag mig piggare till lunch. 
Mamma kom sen på eftermiddagen och hälsade på och jag kände mig pigg och huvudvärken var borta.
Då ville jag följa med hem! Vilket jag fick. Duschade av mig sen rullade vi till
Vingåker och där fanns också Roberth och barnen. De visste inte att jag var med hem så de blev glatt överraskade!
Vi sov sen i Vingåker och jag sov skapligt. Sen på lördagmorgon kändes det inte bra. Jag hade väldigt ont i ryggen och huvudvärken gjorde sig påmind igen.

Mormor, morfar, Bubbas och Bönan åkte sen efter lunch till min faster och deras lantställe men jag var i sådant uselt skick att Roberth och jag fick vara kvar. Vi åkte hemåt strax efter de åkt. Hade inga problem att ta mig upp för trappen hemma vilket var skönt, för det hade jag varit orolig för. Har hemma glidlakan och hjälp/stöd till toaletten.
Känner fortfarande att något är fel, för det gör så ont precis hela tiden. Kan inte hitta en bekväm ställning, kan inte slappna av och skriker rakt ut när jag rör mig. Börjar också känna mig febrig.

Orkar inte skriva mer ikväll, jag är trött och när jag får fortsätta berätta om de senaste dagarna så kommer ni förstå. 



Allmänt | |
Upp