-

Ska försöka skriva färdigt om komplikationerna som blev efter operationensen jag kom hem tänkte jag.

Slutade med en sömnlös natt lördag till söndag. Hade konstant ont och var helt utom mig av smärta. Bad Roberth vid flera tillfällen att slå mig hårt i huvudet så jag fick somna, även att döda mig. Stackarn, var väldigt dramatisk men det var fruktansvärt! Han föreslog flera gånger att åka till akuten men jag orkade liksom inte. Tillslut på morgonkvisten så lyckades han övertala mig så tror vi kom till akuten strax efter 06. 
Fick som tur var komma in på ett rum inom fem minuter så jag kunde lägga mig.
De hade sen stora problem att sätts en infart på mig. Tog tre personer och nio stick innan de fick dit den och kunde ge mig morfin. Vilket moment när det slog till och jag kände kroppen slappnade av och jag kunde få somna.
Träffade två olika läkare som sa åt mig att komma tillbaka om jag fick feber (hade inte feber då) eller blev sämre.

Vi åkte hem och jag tog mer smärtstillande och sov en stund till. Vaknade sen och hade 38.3 i feber och kräktes.
Så det var bara att åka in till akuten igen.
Sköterskan då hade bättre tur att sätta infart, gick på första försöket och jag fick mer morfin. Sen gjorde en skiktröntgen och de såg vätska innanför såret. 
Det bestämdes att jag skulle läggas in i Eskilstuna på infektion. De tog odlingar på blodet för att se så det inte var något i det också. Roberth åkte hem och hämtade en väska. Vilket gick smidigt eftersom jag inte packat upp den sen operationen. Använde inget i den heller i klädväg eftersom jag var så dålig och låg bara i sjukhuskläder.
Sen kom ambulans som körde mig till Eskilstuna och fick mer morfin för att göra transporten så bekväm som möjligt.
Fick ligga ett tag på ortopedakuten och träffade en läkare som kollade såret så det såg bra ut bla.
Roberth kom och det kändes så skönt med sällskap igen!
Blev sen flyttad till infektion. Jag låg i en säng men var en lång promenad i kulvertarna under sjukhuset från akuten till infektion. Häftigt att ha fått sett det.
De var sen sjysta och körde in en säng till Roberth så han kunde sova bekvämt. Annars hade han sovit i en fottölj för att vara kvar hos mig över natten. 
De satte igång direkt med antibiotika intravenöst när vi väl kommit på plats.
Sov sen ändå rätt skapligt på natten.

De hade sen problem igen att sticka mig på morgonen för blodprov. Tror det var tre personer igen som gjorde ett par försök var innan de kallade in experten från mottagningen som lyckades direkt, haha. Tror jag fick ihop det till 17 stick sammanlagt så har varit blå och grön över hela armarna.
Har en hård bula på vänster handen kvar efter ett misslyckat stick, måste fråga om den vid tillfälle.

Blev sen 4 dagar i Eskilstuna. Fick besök alla dagarna vilket jag uppskattade enormt!
Familjen kom på onsdagen och då hade jag ansträngt mig rejält med dusch och såg till att vara uppe när de kom för att barnen skulle se att mamma mår bra. Vi var ute en liten sväng och det var skönt med luft och minipromenad. Vi spelade spel och fikade, sen tittade på vi på sommarlov innan de åkte hem igen.

På torsdagen fick jag klartecken att åka hem och min moster Ing-Marie var snäll och hämtade mig. Vi kom hem samtidigt som barnen kom hem från förskolan vilket blev en överraskning för dem att mamma kom hem.

Hade på sjukhuset börjat på väldigt ont i vänster höft, hade felbelastat den när jag rest mig och gått osv. Det gick som tur var över efter ett par dagar. Har de senaste dagarna dragits med spänningshuvudvärk från helvetet istället. Så fort jag är uppe och rör mig eller sitter så pulserar huvudet sönder. Har förmodligen spänt musklerna så mycket så de säger ifrån. Fått låna tens av Cissi och kör med vetekudde och hoppas det ger sig snart. Ryggen känns nämligen bra!
Rör mig redan bättre än operationen tex upp och ner för trappan. Den huggande smärtan är också borta! Har dock ont och blir trött fort men är ju bara tre veckor sen operationen.

Bild på titan skruvar som jag har 
fyra stycken i ryggen.
(null)


Röntgenbild på var de sitter

(null)


Allmänt | |
Upp