-

god kväll (natt) från sängen. är så äckligt varmt här uppe. barnen tog sin tid att somna och jag förstår dem i den här värmen. suck!


i fredag iallafall så vankades det träff med några gamla pärlor från förr. Sussie har jag haft kontakt med de sista åren men icke de andra två, Selma och Sofia. gamla bästisar som man inte hörts med på år och dar. så kul att ses igen för det var ju precis som förr! 

vi satt på enjoy i flera timmar och pratade, drack och åt - superhärligt! Sofia var sen snäll och körde hem mig strax innan 00.


lördagen kom och det var kalas på olika håll. bubbas var bjuden till förskolekompisen Eddie på 5års kalas och bönan (och bubbas) till Regnmans-grabbarnas gemensamma födelsedagskalas. mormor var übersnäll och hämtade mig och bönan så hon kunde vara med på kalaset hos Rengmans och pappan och bubbas gick på Eddies.

innan vi åkte till Vingåker så stannade vi till i Katrineholm för att köpa kläder till mitt kusinbarn, Alva, som morfar och mormor skulle få träffa hos gammelfarmor Alvi. bönan flörtade då till sig en jumpsuit, blomhårband och diadem från mormor. bubbas fick sig även ett par tjusiga shorts.

sen på kalas hade de slagit till på ett fångarna på fortet kalas, fort kammarstugan, med celler som var olika uppdrag ute för att få tag på nycklar. bönan tyckte det var jätteskoj och provade på alla uppdrag, så kul att se henne!

fånga nyckel från gungan

gåta från "tornet"


följa nyckel längs ett snöre 


plus andra grejer! sen fick de leta efter en skattkista fylld med godispåsar till alla sen bjöds det på glass och Festis. väldigt lyckat kalas!


mitt 💜

efter kalaset så åkte vi hem till morfar och mormor. pappan och bubbas kom sen och även moster och Johan för att fira mormor på morsdag med grillning.

morfar höll på och målade på huset, med assistans av Johan, så bönan var tvungen att prova stegen. allra högst upp! modiga tjej!

på morsdag väcktes jag av barnen med en lapp att jag får välja valfri kruka från strandviks! precis vad jag önskade mig, tur de visste det 😉

sen åkte pappan iväg för att spela match i Linköping. jag blev liggandes i sängen med abstinensbesvär. märkligt för jag har ätit samma dos i ett halvår med medicinerna men kroppen bara spaltade bakut i söndags och jag mådde skit. frös men svettades som en gris. barnen la sig bredvid mig och kollade ett bra tag på en barnserie på Netflix innan moster M och Johan kom.

mådde fortfarande inte bra men bra mycket bättre så vi packade ihop och åkte ner till sjön! barnen badade och jag satt i en solstol och kollade på medans de lekte med moster. men mest lekte de med Johan, de är värkligen helförtjusta i honom!

till kvällen kom farmor och det grillades när pappan kom hem. bra avslut på helgen!

Allmänt | |
Upp