-

Gårdagen kändes bättre än dagen.
Började igår få sådan hemsk huvudvärk, inte migrän-liknande utan något annat. Sov dåligt, hade ont i ryggen så jag kunde inte flytta mig själv i sängen.
Kunde sova några timmar sen bortåt morgonkvisten. Mådde illa men kunde sittande på sängkanten pilla i mig lite frukost. Samma med lunchen, kunde sitta men mådde illa. Illamående har nu varit borta ett tag med huvudvärken kvarstår. De har inget bra svar på varför jag har ont så det är bara att kriga på. Ryggen är ond men det är mest sårskadan invändigt och utanpå som gör ont. Den huggande smärtan jag hade innan operationen känner jag inte av längre,  halleluljha! 
Har varit uppe med gå-bord två gånger och gått en längre bit i korridoren. Annars spenderar jag dagarna mest såhär.
(null)

Har fortfarande kateter. Samtidigt som jag ville ha bort den så bävar jag inför att behöva gå biten till toaletten. Har inte toalett på rummet utan den finns två meter utanför rummet. För att hålla syresättningen igång och hjälp lungorna efter operationen så blåser jag bubblor i en flaska.
Viftar med fötterna, spänner sätesmuskeln, släpcylklar för att hålla igång blodcirkulationen.

Hade det finaste besöket idag. Barnen och Roberth kom en stund och hälsade på mig!
Bönan var väldigt avvaktande och ville inte gärna titta på mig eller prata. Tror inte hon gillade mamma i sjuksrock på ett sjukhus.
Blev något bättre med några kakor och jag släpade mig med upp en stund så hon såg att jag ändå är lite med i matchen.
Jag blev sen så trött och de tyckte såklart inte det var det roligaste att sitta på mitt lilla rum. Så de åkte hem rätt så snabbt igen. Väldigt skönt att se dem iallafall!

(null)

(null)

Allmänt | |
Upp