-

igår vid 16 så var det dags för sommarfest med förskolan. jag tog mig i kragen och knallade bort men det är kämpigt om jag ska vara ärlig. men, målet är att orka till bamses värld på Kolmården så jag ska nöta på! på plats iallafall så var det tipspromenad med barn frågor så barnen fick svara precis vad de trodde. sen fikades det och en annan fick skämmas när alla andra köpt presenter till fröknarna. får se om vi kan fixa ihop något tills sista dagen innan de går på sommarlov. 


så lyckligt lottade vi är med en av de bästa förskolorna i vår lilla by! nybyggda lokaler med en massa kompetent personal som älskar våra barn. egen kock som fixar med nygräddat bröd till frukost och mellis. sjö och skog runt knuten. underbart och barnen trivs så rackarns bra plus att alls kompisar finns inom ett stenkast ungefär.


dagen idag så tog bubbas och jag sovmorgon, eller ja, jag sov men bubbas var uppe och åt frukost med de andra två innan han kom tillbaka till sängen.
vi två styrde sen i farmors bil till sjukhuset och logopeden. sista besöket fast logogpden Lotta tyckte inte det behövdes men jag ville ha en träff till för att få en ordentlig godkänd stämpel. och det fick han vår bubbas! det är r som en strulig men den övas inte utan kommer som oftast av sig själv. efter logopeden stannade vi till på farmors jobb lagom till frukstund sen provade han deras gård en stund innan vi rullade hemåt till forssjö.
hängde kvar på förskolan en stund och bönan bröt sen totalt ihop när jag skulle hem. hon ville med men försökte förklara att jag skulle hem och sova. det där med att köra bil tar hårt på ryggen.
hon hade blivit glad snabbt sen fick jag höra. skönt det för det river skapliga hål i hjärtat att lämna dem så ledsna när jag bara ska hem och sova. men, jag är tråkig och de har det faktiskt roligare på förskolan när jag mår sov jag gör. plus att de fick sen till kvällen en mamma som orkade vara med istället för att vara sängliggandes då.
vet inte vem jag förklarar mig för egentligen?


Allmänt | |
Upp