-

dagarna springer iväg, trots att vi inte mycket gör.


i fredags hade bubbas bestämt med papas att han skulle sova där, så det fick han.
vi andra tre här hemma myste med bastu sen popcorn i soffan.

i lördags var bubbas bjuden på 5årskalas hos Carl. så, vi hämtade upp honom hos gammelfarmor Barbro där han och papas var och hälsade pä och skjutsade honom till kalaset! stora killen var sen kvar på kalaset utan oss. 
pappan och jag var bortbjudna på kvällen så vi tog den tiden och vilade upp oss lite, slitna som vi är av våra skador.
bönan och pappan hämtade en nöjd kille och åkte till morfar och mormor.
barnen sov över där för som sagt, pappan och jag var bortbjudna.
Yasmine & Niclas bjöd på exotiskbricka och dryck med en massa härliga människor!

supertrevlig kväll och strax efter 00 hade min rygg helt gett upp så vi tog en taxi hem.

på söndagen mötte vi upp morfar, mormor och barnen på Shell för att sen styra vidare mot Flen och taekwondo.

bubbas deltog inte alls, han blev för blyg och trots att han verkligen såg sugen ut så kom han sig aldrig för att hänga på i träningen. vi får fundera hur vi ska göra, är ju en bit att köra och en medlemsavgift som känns onödig och vi bara ska kolla på. samtidigt kommer han ju aldrig igång och vi inte provar vidare, svårt.

en hostig böna har varit hemma måndag och tisdag, så även pappan som inte blir bra efter hjärnskakningen, han är sjukskriven veckan ut. ja, jag är också hemma, fortsatt sjukskriven med skitryggen.

hade tid att ge blod i tisdags och hade mailat blodcentralen om jag fick ge blod när jag äter mediciner och förklarade min situation. fick till svar att det fick jag.
släpade mig dit, kommer upp och fick vända för de på plats tyckte inte jag skulle ge. fick ta en grej för att jag suttit och åkt.
fick sen en tid till sjukgymnast och då var pappan och bönan snälla och körde in mig.
de hängde inne hos mormor medans jag gjorde några övningar. det var inte lätt och var bra slut efteråt. 
ska få en tens-maskin och ska få börja gå till kupolen med övningar i vatten för att försöka ändå röra mig. lite nya övningar att köra hemma också.

idag onsdag var bönan tillbaka på förskolan, hostan har lagt sig och istället hostar bubbas. men han har en mer torr hosta medans hennes var mer slem.
hoppas han hållet sig pigg för på söndag vankas det 5årskalas här hemma!

Allmänt | |
Upp