-

tisdag blev inte många knop gjorda hemma för mig. blir mycket enklare och roligare när familjen kommer hem. även om bönan ställde till med en liten skrikfest när hon inte fick glass. pappan åkte efter kvällsmat på extraträning med rugbyn. vi andra målade naglar och flätade hår innan läggdags.


i onsdags fick jag finbesök några timmar av Alve och hans mamma!


en riktig liten goding

till kvällen kom papas och faster M ut med pizza och sitt sällskap.


idag så hade pappan tagit semester för att följa med mig till Eskilstuna för min andra magnetröntgen. denna gång gjordes det först en rad serier med bilder sen sprutades det in kontrastvätska genom en port i armen. (heter det så föresten?)
det kändes absolut ingenting, har bara varit lite mer kissnödig än vanligt nu när det ska ut. var väldig stressad och nervös innan, inte så likt mig.
stressad berodde i för sig på att vi hamnade bakom en traktor så vi tappade massa minuter på väg dit men kom dit med marginal ändå.
Roberth fick sen göra mig sällskap hela vägen in och satt på en stol i samma rum.
två gånger under de 40 minuterna jag låg därinne fick jag riktig panik med svårt att andas med försökte resonera med mig själv att avbryter jag nu, ja då måste jag samla ihop mig igen och åka in eller göra om alltihop. så jag blev kvar med möda. när jag sen var klar och visiret för ansiktet åkte av så var det bra skönt!
var skakig en stund efter sen när all stress släppte. nu är det gjort och det är bara att vänta på resultatet.

Allmänt | |
Upp