-

i fredags efter jobbet så blev jag påkörd bakifrån av en bil, precis efter djursjukhuset på väg hem.

jag får se en, vad jag tror var, en dovhjort som är på väg upp på vägen.
jag tvärnitar och får sekunden efter en bil som smäller i min. tog en stund innan jag ens fattade vad som hänt. bilen lät som fasen och jag kunde mig lite snurrig och svär till när jag förstår att någon kört på mig!
kliver ur och frågar först killen som körde andra bilen hur det är det med honom (han klarade sig utan skador) sen inspektera bilen. jahajaja, då har jag lyckats paja två bilar inom loppet av en vecka.

vår bil klarade sig bättre än den andre förarens. 

hans pappa kom (de bor också i Forssjö) och Roberth kom ganska snabbt och tårarna kom när Roberth kom. chocken och adrenalinet började väl gå ur och jag skakade. vi rullade sen sakta hem i vår trasiga bil hem till dem där vi fixade med bådas anmälningar till försäkringsbolagen. 
hans mamma bjöd mig på sockervatten, det skulle tydligen hjälpa mot chock. jag kunde inte sitta för en värk jag känt direkt efter smällen växte nu sig starkare och starkare.

rullade sen hem där barnen nöjda och glada var hos Cissi & Krister. 
får då inse att jag måste upp till akuten för att kolla ryggen. barnen får vara kvar hos grannarna vilket de blir väldigt lyckliga av då de redan siktat in sig på deras bubbelbadkar.

på akuten får jag komma direkt in på ett rum där de kopplar upp mig för att ha koll på hjärta osv och kollar blodtryck.
de kom rätt snabbt in med första dosen smärtstillande. 
det hjälpte inget alls så får en spruta morfin. rullas sen in på röntgen. det var inte kul att lägga sig där på ett hårt underlag och sen lägga sig på sidan.

ingen skelettskada, men det trodde jag inte heller att det var. det är muskellärt med låsningar och vridningar. 
tillbaka på rummet får jag spruta nummer två med morfin.
efter 4 timmar på akuten har smärtan fortfarande inte helt släppt men då vill jag hem så säger att det släppt.
får med mig tabletter så jag ska klara natten för att sen hämta på Apoteket på morgonen.

sov sen nästan ingenting alls på natten.

vaknade sen upp på lördagmorgonen till skönsång, paket och frukost på sängen.
min 29:de födelsedag!

födelsedagen spenderade jag sen i säng och soffa. men är nöjd med min födelsedag ändå. tacksam att ingen annan i familjen var med i bilen och att släkt och vänner kom och firade mig på kvällen.
bjöds i vanlig ordning på smörgåstårta och blev bortskämd med bra presenter!


fick ett så fint kort av min brukare i fredags när jag jobbade. känns ännu mer som jag fattade helt rätt beslut som bytte jobb.


natten till idag var bättre men fortfarande väldigt ont i ryggen. fick ta smärtlindring inatt när jag vaknade till.


släpade mig med till Vingåker på farsdag-middag. eftersom båda våra bilar nu är stående och icke körbara kom moster M och hämtade oss.
bilresan uppskattades inte av ryggen om man säger så.
efter vi ätit god mat så sov jag sen i princip tills vi blev hemkörda igen. kul tjej.


Allmänt | |
Upp